ΕΞΑΓΩΓΕΣ: ΠΟΙΑ ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!
Δεν είναι λίγες οι επιχειρήσεις που θέλουν να τολμήσουν να εξάγουν τα προϊόντα στο εξωτερικό και να διευρύνουν με αυτό τον τρόπο την φήμη τους. Η εξωστρέφεια είναι απαραίτητη γιατί εκτός από χρήματα στην αγορά φέρνει την επιχείρηση αντιμέτωπη με ανταγωνιστές που για να τούς ξεπεράσει πρέπει να εξελίσσετε διαρκώς. Ωστόσο, τίθεται το ερώτημα κατά πόσο είναι έτοιμες για ένα τέτοιο μεγάλο “βήμα” . Για αυτό τον λόγο πρέπει να προηγηθεί πρώτα ένα export plan (εξαγωγικό πλάνο) της επιχείρησης.
- Στο export plan (εξαγωγικό πλάνο) θα τεθούν τα ακόλουθα ερωτήματα :
- Που βρίσκομαι την δεδομένη χρονική στιγμή;
- Που θέλω να πάω;
- Πως θα πετύχω τους στόχους μου;
- Ποια είναι η δυναμική της παραγωγικότητας και πως είναι οι οικονομικοί πόροι της επιχείρησης;
- Ποιες είναι οι ευκαιρίες και ποιοι οι κίνδυνοι για να πετύχω τους στόχους μου;
- Ποιοι χρησιμοποιούν ήδη το προϊόν;
- Το προϊόν θα είναι ευρείας κατανάλωσης ή θα απευθύνεται σε ένα συγκεκριμένο target group;
- Το επόμενο σημαντικό βήμα είναι ο ενδιαφερόμενος να έχει κατασταλάξει ποιες είναι οι χώρες στις οποίες θέλει να προωθήσει το προϊόν-υπηρεσία του, αφού πρώτα εξετάσει τα έθιμα και την κουλτούρα της , ώστε να είσαι σίγουρος ότι μπορεί να είναι βιώσιμα. Πολύ σημαντικό επίσης, είναι να ερευνηθεί η ασφάλεια μεταφοράς των προϊόντων, αλλά και γενικά η οικονομική και πολιτική κατάσταση των χωρών.
- Ο επιχειρηματίας είναι ωφέλιμο να πραγματοποιήσει εκτενή μελέτη και να βρει τρόπους, ώστε να διαφοροποιήσει το προϊόν του. Η διαφοροποίηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας είναι ο τρόπος με τον οποίο η επιχείρηση θα καταφέρει να αυξήσει τις εξαγωγές της, καθώς ενδυναμώνει την αξία του ήδη παρεχόμενου προϊόντος, το καθιστά πιο ενδιαφέρον στον καταναλωτή και εντέλει σταθεροποιεί τη θέση του ως προς το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα.
- Απαραίτητο είναι να έχει προηγηθεί η σωστή επιλογή του τρόπου προβολής και προώθησης των προϊόντων και της επιχείρησης. Αυτό θα επιτευχθεί, εφόσον η ομάδα marketing που έχει επιλεχθεί έχει εμπειρία πάνω σε τέτοια θέματα και συνεργάζεται ομαδικά.
- Σωστή τιμολόγηση προϊόντων , ώστε να καλύπτετε το μέσο κόστος παραγωγής αλλά και ο επιχειρηματίας να έχει το επιθυμητό κέρδος.
- Η επιχείρηση θα πρέπει να είναι έτοιμη να προσδώσει σιγουριά στον καταναλωτή ανά πάσα στιγμή. Οι πιστοποιήσεις- πρότυπα ISO που θα λάβει η επιχείρηση για το προϊόν ή την υπηρεσία της είναι ένας τρόπος να συνεισφέρουν στην ανάδειξη της επιχείρησης καθώς διαθέτουν ποικιλία στην εφαρμογή τους. Παράλληλα, με τις πιστοποιήσεις από τους κατάλληλους φορείς, η διατήρηση μίας φήμης σε υψηλά επίπεδα θα συνεισφέρει στην αύξηση των εξαγωγών. Η σωστή επιλογή του προσωπικού και η εξειδικευμένη διαχείριση του είναι ικανά στοιχεία ώστε να διαδώσουν το ιδεολογικό υπόβαθρο της επιχείρησης τόσο εντός όσο και εκτός αυτής.
- Η επίσκεψη στις χώρες οπου η επιχείρηση θέλει να προωθήσει το προϊόν είναι απαραίτητη, ώστε να υπάρχει μια σφαιρική εικόνα σχετικά με τον τοπικό ανταγωνισμό, τους κανονισμούς αλλά και τα κανάλια διανομής.
- Ένα σχέδιο δράσης στο οποίο θα τεθούν χρονοδιαγράμματα μέσα στα οποία θα πρέπει να έχουν επιτευχθεί οι προαναφερόμενοι στόχοι. Το χρονοδιάγραμμα θα αποτελεί ορόσημο για την πορεία των εξαγωγών και για των απαραίτητων αλλαγών που θα χρειαστούν να γίνουν.
Κάποιες από τις επιχειρήσεις που δεν είναι τόσο γνώστες αλλά ρίσκαραν και κατάφεραν να κάνουν την χώρα μας γνωστή μέσα από τα προϊόντα τους στο εξωτερικό είναι :
AGROVIM, AMLTHIA, BIOGROS, BIOLAFE SECRETS, DOMAINE PORTO CARRAS, PARTHENON OLIVES, KOYRIKOS, LYKOS WINERY, ΜΠΕΛΑΣ, OOTOPIA.
Οι παραπάνω είναι ενδεικτικά κάποιες από τις επιχειρήσεις με έδρα την Ελλάδα που εξάγουν τα προϊόντα-υπηρεσίες σε χώρες του εξωτερικού . Ίσως ήρθε η ώρα να τολμήσεις και εσύ που ακόμα το σκάφτεσαι και φοβάσαι ώστε να δεις την επιχείρηση όπως την έχεις ονειρευτεί, να εξελίσσεται και να επεκτείνει τις πωλήσεις της εκτός των συνόρων.
F.F. ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ
Μανδηλαρά 42, 41222, Λάρισα
2410 250 772
info@ffsimv.gr