PRESENTATION SKILLS ( ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ )
Όταν μια νεοσύστατη επιχείρηση καταφέρει να υλοποιήσει το προϊόν που ονειρευόταν, το επόμενο βήμα της θα είναι να το εντάξει στην αγορά και να το προωθήσει στον καταναλωτή. Ένας τρόπος είναι να προσεγγίσεις επιχειρήσεις που μπορεί να ενδιαφέρονται να το συμπεριλάβουν στον κατάλογο τους . Για να γίνει όμως αυτό θα πρέπει στην παρουσίαση να καταφέρει να πείσεις στο κοινό για την μοναδικότητα του προϊόντος και τον λόγο που αξίζει να πιστέψει και να επενδύσει σε αυτό .
Για να θεωρηθεί πετυχημένη μια παρουσίαση θα πρέπει να διατηρήσεις την προσοχή και το ενδιαφέρον του κοινού καθ’ όλη την διάρκεια της. Αυτό θα επιτευχθεί μόνο εάν έχεις στήσει την παρουσίαση λαμβάνοντας υπόψη τα παρακάτω:
- Υιοθετήστε τον κανόνα του Guy Kawasaki (10-20-30) μιας προσωπικότητας που θεωρείται σήμερα ένας παγκόσμιος μέντορας των ανθρώπων που ασχολούνται με το marketing. O Guy Kawasaki υποστηρίζει :
- 10 διαφάνειες . O μέσος άνθρωπος δεν μπορεί να κατανοήσει πάνω από 10 διαφορετικές έννοιες σε μια παρουσίαση.
- Η παρουσίαση να μην έχει διάρκεια πάνω από 20 λεπτά. Αυτό συνίσταται για να μπορέσεις να διατηρήσεις το ενδιαφέρον του κοινού και να υπάρξει μετά χρόνος και διάθεση για συζήτηση και ερωτήσεις .
- Το μέγεθος της γραμματοσειράς των διαφανειών να μην είναι πάνω από 30. Δεν είναι λίγοι αυτοί που θεωρούν ότι με το να επιλέξουν μικρό μέγεθος γραμματοσειράς και να “βάλουν” περισσότερο κείμενο στις διαφάνειες τους η παρουσίαση θα ενθουσιάσει το ακροατήριο . Ωστόσο, το αποτέλεσμα διαφέρει καθώς το μόνο που θα καταφέρει είναι να διαβάζουν και οι δύο (ο εισηγητής και το κοινό) μία διαφάνεια και έτσι να μην υπάρχει συγχρονισμός μεταξύ των δύο και να χάνεται το ενδιαφέρον.
- Διαχείριση άγχους . Είναι σημαντικό αυτός που παρουσιάζει να μην φαίνεται νευρικός. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με σωστή προετοιμασία και απλοποίηση των νοημάτων . ΟSteve Jobs, δεινός ομιλητής, αφιέρωνε πολλές ημέρες για την ενδελεχή προετοιμασία των παρουσιάσεών του.
- Γνωρίστε τον πελάτη- ακροατήριο . Πριν επισκεφθείτε μια επιχείρηση καλό είναι να γνωρίζεται την ιστορία της , την πορεία της , τους στόχους, ποιες είναι οι ανάγκες, τις προτιμήσεις και τα σημεία ενδιαφέροντος της . Αυτό θα σας βοηθήσει στο να προσαρμοστεί η παρουσίασή στις συγκεκριμένες ανάγκες και να είναι πιο αποτελεσματική. Όπως διατυπώνει ο Nick Morgan, “Μη σκέφτεστε την παρουσίασή σας σαν μια περίσταση για να κάνετε επίδειξη των γνώσεων σας. Αντί για αυτό, δείτε τη σαν μια ευκαιρία να πάτε το κοινό σας ένα ταξίδι, στο οποίο θα έχουν τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με νέες οπτικές και ιδέες”.
- Επισημάνετε τα οφέλη του προϊόντος και δείξτε ενθουσιασμό και εμπιστοσύνη σε αυτό και στο όραμα σας . Με αυτό τον τρόπο θα του έχεις ήδη απαντήσει στην ερώτηση γιατί είναι ξεχωριστό το προϊόν που παρουσιάζεις. Αντί να αναφέρετε απλώς τα χαρακτηριστικά του προϊόντος σας, εστιάστε στα οφέλη που μπορεί να προσφέρει στον πελάτη. Δείξτε τους πώς το προϊόν σας μπορεί να λύσει τα προβλήματά τους και να κάνει τη ζωή τους πιο εύκολη.
- Αισθητική στην παρουσίαση.
Τόσο η οπτική εικόνα που παίρνει η παρουσίαση όσο και διάφορα τρικ που μπορούμε να αξιοποιήσουμε, αναβαθμίζουν το τελικό αποτέλεσμα. Είναι καλό να υπάρχει ομοιομορφία, θέλει μεγάλη προσοχή στα χρώματα και εάν επιλεχθούν εφέ κίνησης θα πρέπει να είναι μετρημένα , για να μην καθυστερήσουν την παρουσίαση.
- Πολύ σημαντικό είναι κατά την διάρκεια της παρουσίασης να κρατάς το χαμόγελο σου και οπτική επαφή με το κοινό , να μιλάς δυνατά και κυρίως στην αρχή της παρουσίασης και στο κλείσιμο και να δίνεις έμφαση εκεί που χρειάζεται.
- Τελειώστε την παρουσίαση σας με ένα συγκεκριμένο σχέδιο δράσης. Ολοκληρώστε την παρουσίασή σας με μια σαφή παρότρυνση για δράση, όπως προγραμματισμός μιας επόμενης συνάντησης. Αυτό θα συμβάλει στην προώθηση της διαδικασίας πωλήσεων και θα ενθαρρύνει τον πελάτη σας να αναλάβει δράση. Επιστρατεύστε το κουράγιο σας και πείτε στον decision maker ακριβώς, τι θέλετε από αυτόν.
Κανείς δεν γεννήθηκε έτοιμος στο να κάνει παρουσιάσεις με συνοχή, ενδιαφέρον και άρτια δομή, ωστόσο με σωστή προετοιμασία, πίστη και τόλμη , όλοι μας έχουμε την δυνατότητα να εξελιχθούμε και να υπερβαίνουμε τον εαυτό του. Με τα σωστά βήματα μπορούμε να πείσουμε τον πελάτη, ότι έχουμε την ικανότητα να αντιλαμβανόμαστε τις ανάγκες του, μπορούμε να ξεχωρίσουμε από τους ανταγωνιστές μας , να αυξήσουμε τις πωλήσεις και να προσφέρουμε στην εκάστοτε επιχείρηση την ώθηση που χρειάζεται.
F.F. ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ
Μανδηλαρά 42, 41222, Λάρισα
2410 250 772
info@ffsimv.gr